Artikel 2:
Moet hier niet ‘Zij’ vervangen worden door ‘De vereniging’? Of kun je in een volgend artikel doorgaan op het vorige artikel met verwijzingen?
Artikel 3.1:
'(...) onderhouden van de faciliteiten die volgens de vereniging (...)' Het woord 'er' hoort hier niet tussen.
Artikel 3.1:
'(...) het grootste doel, maar niet beperkt tot, het voorzien (...)' Dit tussenzinnetje lijkt mij niet kloppen, aangezien 'het grootste doel' al ervoor zorgt dat dit niet beperkt is tot dat doel alleen. Ik weet niet of je voor de wet je volledige doel moet aangeven in dit artikel, misschien goed om hier even naar te kijken, want er mist dus een deel van het doel.
Artikel 3.2:
Zou het woord 'verzoeken' niet vervangen moeten worden door 'benodigdheden'? Ik weet niet hoe strict het doel genomen kan worden in zo'n document, maar op deze manier moeten jullie alle 'verzoeken' aan nemen, hoe stompzinnig ook, indien mogelijk. Met het woord 'benodigdheden' kun je iets wel of niet 'nodig' vinden, dus is het meer subjectief en kun je nee zeggen tegen 'verzoeken'.
Artikel 3.2:
'plugins' = 'plug-ins'
Artikel 4.2:
'(...) een register bij, waarin (...)' Er moet ook een komma tussen register en waarin.
Artikel 7.1c:
'(...) te voldoen. Wanneer (...)' Hier moet een komma tussen. Het is een opsomming, die je niet zomaar kunt onderbreken door een punt.
Artikel 7.1c:
‘(…) niet nakomt en wanneer redelijkerwijs (…)’ Het lijkt mij dat dit ‘of’ moet zijn, anders moet een lid aan alle drie de dingen in de opsomming voldoen om er uit gezet te kunnen worden.
Artikel 7.3:
‘(…) 1 kalendermaand (…)’ één kalendermaand staat veel netter, getallen altijd volledig uit schrijven, behalve artikel nummers e.d.
Artikel 12.3
‘regelen’ Het meervoud van regel is regels.
Artikel 16.3
‘(…)raadgevende stem. Ook de in lid 2 (…)’ Einde van een zin. (Al eerder gezegd: verwarrend gebruik van lid, lastig om iets aan te doen…)
Artikel 17.1
‘(…) aanwezige persoon, mits deze (…)’ Geen hoofdletter na een komma
Artikel 19.1
Een schriftelijke oproep voor een vergadering kost geld dat door de vereniging betaald moet worden. Ik denk dat veel mensen dit liever per mail krijgen dan schriftelijk, en dat jullie zelf dat ook liever per mail doen. Ik zou even kijken of dat wettelijk kan. Dit is ook een opmerking voor het ‘afschrift’ van artikel 20.2, alhoewel hier niet zo duidelijk schriftelijk staat.
Artikel 20.4
Gaan jullie de akte via de notaris opstellen? Dit kost extra geld. Het hoeft niet, alleen betekent het dat het bestuur hoofdelijk aansprakelijk is voor de vereniging (m.a.w. het bestuur moet persoonlijk eventuele schulden betalen die de vereniging heeft bij faillissement of opheffing). Als jullie dit niet doen, lijkt het mij handig om dit puntje eruit te halen.
Ik mis de verplichting van leden. Er staat onder artikel 4 wel dat je een lid bent als je voldaan hebt aan de jaarlijkse contributie bijdrage, maar er staat verder nergens dat dat een verplichting is. Misschien wel handig om dit even aan te geven?